Epson lanserer ny emballasje for blekk

Emballasjen for blekk som selges på nett endres av hensyn til merkevaren og kundene

Epson lanserer ny emballasje for blekk

4. april 2014 – For å beskytte merkevaren og kundene som kjøper blekkpatroner på nett, har Epson lansert ny emballasje.  Denne reduserer pakkestørrelsen med 40 % og sikrer at blekk som kjøpes gjennom tredjepartsforhandlere og nettbutikker, kan identifiseres som originale Epson-produkter.

Den nye Easy Mail-emballasjen er fremstilt av miljøvennlig, brun lettvektskartong, er klar til postsending og passer i europeiske postkasser.  Forseglingen sikrer at alle forsøk på å åpne pakken er synlige, og bidrar dermed til å beskytte innholdet.  Klistremerkene med produktidentifikasjon gjør det lett for avsendere og sluttbrukere å kjenne igjen produktet, og har originale produkthologrammer for trygg handel.

Den nye emballasjen gjør forsendelse av produktene enklere både for vår egen nettsalgsavdeling og for tredjepartsforhandlere.  Det betyr også at sluttkundene alltid skal få produktene i original Epson-emballasje med tydelige ekthetsbevis i form av produktidentifikasjonsmerker og hologrammer, sier markedssjef Solfrid Dyrrdal Liland i Epson Norge.

Vi vet om tilfeller der nettbutikker har fjernet ytteremballasjen fra blekkproduktene for å redusere pakkestørrelsen og spare porto.  Det betyr at sluttkunden ikke kan være sikker på origin alproduktet, og den provisoriske emballasjen som brukes i stedet kan variere både med hensyn til utseende og beskyttende egenskaper.  Vi vil at sluttkundene skal motta produktene i best mulig stand, og på en slik måte at de kan være sikre på at de får det de har betalt for.  Den nye emballasjen sørger for det, avslutter Liland.

Den nye emballasjen innføres for Epsons bestselgende Claria- og DURABrite-flerpakninger i april 2014, før den tas i bruk for andre blekkpatronpakker.

Om Epson

Epson er en ledende global aktør innen bildeprodukter inkludert skrivere, 3LCD projektorer og små –og mellomstore LCD’er. Med en innovativ og kreativ kultur, fokuserer Epson på med sine produkter - kjent for overlegen kvalitet, funksjonalitet, kompakthet og energieffektivitet – å overgå visjonen og de forventninger kunder har verden over.

Ledet av det Japan-baserte Seiko Epson Corporation, består Epson Group av over 73.000 ansatte i 94 selskaper rundt om i verden, og er stolt av vedvarende bidrag til det globale miljøet og til lokalsamfunn der Epson er representert. http://global.epson.com/

Om Epson Europe

Epson Europe B.V. er konsernets regionale hovedkontor for Europa, Midt-Østen, Russland og Afrika og er lokalisert i Amsterdam. Epson Europe hadde 1655 ansatte og en omsetning på 1540 millioner euro i regnskapsåret 2012. http://www.epson-europe.com/

Miljøvisjon 2050

http://eco.epson.com