Epson og Usain Bolt inngår partnerskap for å promotere utskrifter uten blekkpatroner

Kampanjen omfatter TV, utendørs, POS og sosiale medier for å skape oppmerksomhet om Epsons EcoTank-serie

Epson og Usain Bolt inngår partnerskap for å promotere utskrifter uten blekkpatroner

Epson har inngått et omfattende samarbeid med Usain Bolt, verdens raskeste mann. Usain, som er åtte ganger OL-gullmedaljevinner og ansett som tidenes beste sprinter, fronter en stor kampanje for å skape oppmerksomhet om Epsons blekkpatronfrie EcoTank-skrivere.

Usain skal fronte Epson EcoTank i en TV-reklamekampanje som starter senere denne uken i Storbritannia og Tyskland. Han skal også vises på plakater, på nettbannere og -annonser, i butikker på større utsalgssteder samt på sosiale medier i resten av regionen. Usain skal demonstrere på sin egen ukompliserte måte at med Epsons EcoTank-skrivere kan du bokstavelig talt "Just Fill and Chill", og få opptil tre år med problemfri utskrift uten blekkpatroner 1.

Over 60 millioner EcoTank-blekkskrivere med høy kapasitet er solgt på verdensbasis siden lanseringen i 2010. Det har ført til at kunder har redusert utskriftskostnadene sine med opptil 90 %. 2. Skriverne leveres med blekkflasker med høy kapasitet i stedet for blekkpatroner. Epson har nylig fornyet sin prisbelønte serie med EcoTank-skrivere, som gjør det mulig for travle husstander og mindre virksomheter å skrive ut problemfritt til en svært lav kostnad per side. Alle Epsons nye EcoTank-skrivere har Micro Piezo-teknologi uten varmeutvikling, slik at du også får et lavere energiforbruk og mindre behov for å skifte deler.  

Yoshiro Nagafusa, president i Epson Europe, sier i en kommentar til samarbeidet: "Usain er den perfekte partneren for oss. Han er en av de mest gjenkjennelige personene i verden, og hans engasjerende karakter vil bidra til å gi liv til våre rimelige utskriftsløsninger på en morsom, minneverdig og engasjerende måte. Flere av oss jobber hjemmefra enn før, og det moderne familielivet blir travlere. Nå er riktig tidspunkt for å skape enda mer oppmerksomhet rundt EcoTank-skriverne våre og de kostnadsbesparende fordelene de leverer".

Usain Bolt uttaler: "Det er en glede å kunne jobbe med Epson for å spre budskapet om EcoTank-skriverne. Jeg samarbeider bare med merkevarer som jeg mener kan utgjøre en reell forskjell. EcoTank-skriverne fjerner mange av frustrasjonene rundt utskrift med blekkpatroner, så alt som kan gjøre livet litt enklere, må være en god ting.  Men det handler om mye mer enn det. Vi deler mange av de samme verdiene som for eksempel å utvikle en bedre fremtid. For Epson handler det om å skape tillit gjennom produktene sine, produkter som hjelper samfunnene å vokse og utvikle seg. For meg handler det om å inspirere andre til å følge sine drømmer, uansett hvor store eller små de måtte være".

Gå inn på YouTube-kanalen vår for å se den nye TV-reklamen og noen av de ekstra opptakene som ble filmet under innspillingen – https://www.youtube.com/user/EpsonEurope

1 Basert på et utskriftsvolum på 100 A4-sider per måned og med den laveste kapasiteten fra settet med blekk som følger med.
2 Basert på Epsons beregninger, gjennomsnittlig kostnadsbesparelse per side og gjennomsnittlig antall blekkpatroner som kreves for å skrive ut samme antall sider som Epson EcoTank-blekkflasker 101 og 103. Sammenligning mellom gjennomsnittskapasitet (A4-utskrifter av ISO/IEC 24711) for EcoTank-flaskene 101 og 103 og originalrekvisita (IDC, Hardcopy Peripherals Consumables Tracker, 2020-leveringer, publisert 1. kvartal 2021) som brukes i de 25 bestselgende A4-blekkpatronskriverne under 100 euro (eksl. avgift) i Tsjekkia, Ungarn, Polen og Tyrkia (IDC, Hardcopy Peripherals Consumables Tracker, 2020-leveringer, publisert 1. kvartal 2021). Kostnad per side er beregnet ved å dele salgsinntekter for relevante flasker/patroner og total kapasitet med salg av enheter.