Epson publiserer 2020 European Sustainability ‘Green Choice’ Report

Hver og en av oss kan ta et grønt valg (green choice) – Kazuyoshi Yamamoto, President, Epson Europe

Epson publiserer 2020 European Sustainability ‘Green Choice’ Report

Epson publiserer 2020 European Sustainability ‘Green Choice’ Report

Epson publiserer 2020 European Sustainability ‘Green Choice’ Report

Hver og en av oss kan ta et grønt valg

  • Kazuyoshi Yamamoto, President, Epson Europe

Epson har publisert sin «Green Choice»-rapport om bærekraft. Den 48-siders ikke-finansielle rapporten gir omfattende informasjon om bærekrafts- og CSR-tiltakene Epson har iverksatt i hele EMEA-området.  I løpet av 2020 har Epson gjort betydelige fremskritt i å tilpasse forretningsaktivitetene sine til FNs bærekraftsmål (SDG), en forpliktelse de har gjort i henhold til Parisavtalen av 2016 og FNs rammekonvensjon om klimaendringer (UNFCCC).

Viktige høydepunkter i rapporten omfatter:

  • Epson har oppnådd en EcoVadis Platinum-rangering for bærekraft, noe som betyr at selskapet oppfyller de høyeste standarder for menneskerettigheter, arbeidsforhold, miljø, etikk og bærekraftige innkjøp. Denne prestasjonen plasserer Epson blant de øverste 1 % av selskapene i bransjen sin.

  • Miljøgassutslipp per ansatt har blitt redusert med 8,56 %.

  • Utslippene av type 1 og 2 er redusert med 18 % (tilsvarende 485 753 tonn CO2).

  • Epson resirkulerte 23 700 tonn materiale, inkludert batterier, papir, tre, plast og elektrisk avfall.
  • Epson bruker nå 100 % fornybar energi i alle sine egne bygninger.

  • Epson har spart opptil 1,1 millioner tonn med plastbaserte rekvisita gjennom salg av over 50 millioner EcoTank-skrivere uten blekkpatroner. [1]

  • Epson engasjerte seg med over 11 000 studenter i alle aldre som en del av sitt «New Horizons»-program, og introduserer unge mennesker til bærekraftig teknologi og inspirerer dem til å nå karrieremålene sine.

  • Epson har inngått en avtale som teknologipartner til FNs smartby implementeringsprogram, som tar sikte på å bruke teknologi til å oppnå bærekraftsmål (SDG) i byer rundt om i verden. 

Kazuyoshi Yamamoto, President i Epson Europe, legger til: «Epsons Green Choice-rapport gir kundene våre trygghet for at vi iverksetter alle tilgjengelige tiltak for å oppnå bærekraft på tvers av hele den europeiske driften.

Bærekraft ligger i vårt DNA, det er del av alt vi gjør. Det handler om å hele tiden håndtere og forbedre alle aspekter av vårt globale fotavtrykk, fra vår produksjon og distribusjon til bruk av ressurser og atferd hos våre ansatte.

«Det å jobbe med kundene våre er min lidenskap, å forstå deres behov og lytte til hva de sier er avgjørende, siden vi kontinuerlig jobber for å forbedre det vi tilbyr. Green Choice-rapporten handler om å gi kundene våre garanti for at Epson er seriøse når det gjelder bærekraft og planetens fremtid.

«Hver og alle av oss kan ta et grønt valg. Sammen må vi alle jobbe enda hardere for å ta de rette valgene og skape en mer bærekraftig fremtid for våre ansatte og planeten, ettersom vi står overfor utfordringene i denne «nye normalen».

Henning Ohlsson, Sustainability & CSR Director i Epson Europe, sier: «Vår Green Choice-rapport handler om å gjøre det rette valget for vår fremtid. Etterspørselen etter grønnere produkter og tjenester har aldri vært sterkere, og dette gjelder spesielt de yngre generasjonene som ser fremover med bekymring og uro. Deres lidenskap for bærekraft tvinger bedrifter til å gjøre endringer, og dette er en god ting.  Varemerker som ikke deler sine verdier eller ikke demonstrerer samme følelse av at det haster, har ingen langsiktig fremtid.

«Epson er fullt ut forpliktet til SDG-ene. De er integrert i våre mellom- og langsiktige planer. De veileder oss som et kompass for virksomheten vår og setter kursen for alle våre bærekraftstiltak. Green Choice-rapporten vår viser nøyaktig og tydelig hvordan vi fortsetter å levere på vår forpliktelse til en bærekraftig fremtid på lang sikt.

«Vi har fortsatt mye mer å gjøre. Både som bedrift og som enkeltpersoner må vi vise at vi er forpliktet, ansvarlige og transparente. Hos Epson er vi dedikert til etisk lederskap og god styring gjennom verdibaserte strategier og positive tiltak for en bærekraftig virksomhet i en bedre verden.»

Last ned Epsons Green Choice-rapport her www.epson.eu/greenreport

Om Epson
Epson er et globalt og ledende teknologiselskap som er dedikert til å koble sammen folk, gjenstander og informasjon med originale, effektive, kompakte og presise teknologier. Selskapet fokuserer på å fremme innovasjoner og overgå kundenes forventninger innen blekk, visuell kommunikasjon, wearables og robotikk. Epson er stolt av sine bidrag til å realisere et bærekraftig samfunn og dets pågående innsats for å realisere FNs bærekraftige utviklingsmål. Den verdensomspennende Epson-gruppen, som er ledet av det Japan-baserte Seiko Epson Corporation, genererer årlige salg av mer enn JPY 1 billion.
www.global.epson.com/

 

[1] Basert på Epsons beregninger krever EcoTank Mono-skriveren med 100 000 sider at 85 % mindre plastbaserte rekvisita kastes i gjennomsnitt enn konkurrerende svart-hvitt-laser A4-enheter 1–20 spm.