Skriver­kompatibilitet for T080-blekkpatronen

Kundevarsel – skriverkompatibilitet for T080-blekkpatronen

På grunn av avviklingen av en komponent som nå brukes i T080-blekkpatroner (Kolibri), har det vært nødvendig for Epson å redesigne patronen.

Som et resultat av den nye utformingen av blekkpatronene, kan det hende at følgende skrivermodeller ikke lenger er kompatible med disse blekkene, og en fastvareoppdatering kan være nødvendig slik at de redesignede blekkpatronene kan gjenkjennes av skriveren:

Hvis du har en av skrivermodellene som er oppført ovenfor, kan det være nødvendig å oppdatere skriverfastvaren, avhengig av hvilken fastvareversjon du har. Nedenfor ser du en liste over fastvareversjoner som må oppdateres og fastvareversjoner som ikke trenger å oppdateres.

Fastvareversjoner for berørte skrivermodeller

Fastvareversjoner som må oppdateresFastvareversjoner som ikke må oppdateres
Stylus Photo, skrivermodell R265FR2167FR1372
FR2568FR2073
Stylus Photo, skrivermodell R360AZ2968AZ1472
AZ236A
AZ176B
Stylus Photo, skrivermodell RX560GU2067GU1472
GU2167GU0674
GU1168GU2885
GU2568GU2086
GU206A
GU096B

Slik finner du ut hvilken fastvareversjon skriveren din har.

Eksempelbilde:
Merk: For å kontrollere skriverens fastvareversjon, må alle de seks blekkpatronene være installert i skriveren og de må inneholde blekk.

Ofte stilte spørsmål


Etter at jeg installerte en ny original Epson-blekkpatron, fikk jeg meldingen «blekkpatronen kan ikke gjenkjennes». Hva skal jeg gjøre?Dette betyr at skriveren kan trenge en fastvareoppgradering. Kontroller hvilken versjon du har (se instruksjonene ovenfor) for å finne ut om skriveren trenger en fastvareoppgradering. Hvis skriveren trenger ny fastvare, kontakter du Epsons kundeservice.
Hvorfor fungerer ikke det nye originale Epson-blekket lenger i skriveren min?På grunn av avviklingen i produksjonen av en komponent, har det vært nødvendig for Epson å redesigne disse blekkpatronene.
Som et resultat av den nye blekkpatrondesignen kan Epson Stylus Photo-skrivermodellene R265, R360 og RX560 kreve en fastvareoppgradering.
Får jeg denne meldingen om at «blekkpatronen kan ikke gjenkjennes» i fremtiden når jeg installerer blekkpatronen?Nei, etter at skriverfastvaren er oppgradert, skal du ikke få denne meldingen ved installasjon av blekkpatronen. Du kan imidlertid få denne meldingen når blekkpatronen må byttes ut.
Hvis du ser en melding om at blekkpatronen ikke gjenkjennes, etter at patronen er installert og fungerer som den skal, bytter du ganske enkelt ut den angitte blekkpatronen med en original Epson-patron. Skriveren og blekkpatronene fungerer fortsatt som de skal.
Hvordan kan jeg finne ut om patronen min er én av patronene med ny utforming?Patronene med ny utforming har en stjerne (*) på etiketten på kassettens ryggrad for identifiseringsformål.
Vil jeg fortsette å motta advarsler om lavt blekk før patronen går tom?På grunn av den nye utformingen av blekkpatronene vil du ikke lenger motta advarsler om lite blekk i statusmonitoren. Blekknivåene kan imidlertid fortsatt kontrolleres og overvåkes via det grafiske displayet på statusmonitoren
Hva skjer når patronen må skiftes ut?Når den nye blekkpatronen må skiftes, kan det hende du ser følgende melding i statusmonitoren: «Blekkpatronen kan ikke gjenkjennes». På det tidspunktet skal patronen skiftes ut på vanlig måte.
Er kvaliteten på originalt Epson-blekk påvirket av disse endringene?Det er ingen endring i kvaliteten på Epson-blekket. Du vil fortsatt kunne nyte den høye kvaliteten og påliteligheten til originalt Epson-blekk.

Tjenester og støtte

Hvis du har spørsmål eller problemer, kan du kontakte Epsons kundeservice via www.epson.no/support