Epson Europes
Executive Team

Lederteamet vårt jobber hardt for å lede organisasjonen til gode resultater ved hjelp av gjennomtenkt, erfaren ledelse og ved å forbedre livene til de ansatte, kundene og partnerne våre.

Yoshiro Nagafusa

President, Epson Europe B.V.

Yoshiro Nagafusa ble president for Epson Europe B.V. i april 2021, og har tidligere hatt stillingen som senior visepresident, og har ansvar for å optimalisere infrastruktur- og salgsoperasjoner i Epson Europe CISMEA-region.

Yoshiro har jobbet hos Epson i mer enn 35 år og er en toppleder for Seiko Epson Corporation (SEC). Han har hatt en rekke ledende posisjoner i Epson-virksomheter over hele verden, inkludert Tyskland, Singapore og Nederland. Han har også vært assisterende administrerende direktør for salgs- og markedsføringsavdelingen for SEC i Japan.

Dette er andre gang Yoshiro har returnert til Epson Europe B.V. Han var tidligere visepresident for strategisk planlegging i fem år fra 2009.

Yoshiro har en økonomiutdanning fra Rikkyo-universitetet i Tokyo i Japan. Han er gift og har én datter.

Rob Clark

Senior konserndirektør, Epson Europe B.V.

Rob Clark er senior konserndirektør hos Epson Europe B.V., og er ansvarlig for alt av salg og markedsføring i EMEAR.

Rob var tidligere konserndirektør for Marketing and Business Development, og før det var han i fem år direktør for blekkskrivervirksomheten i Epson Europe B.V.

Han ble først ansatt hos Epson som produktsjef for matriseskrivere, og han har beveget seg oppover i gradene i markedsførings- og forretningsledelsen, og også vært administrerende direktør for Epson i Storbritannia.

Før han startet hos Epson, arbeidet Rob med IT-distribusjon der han fikk erfaring med å selge og markedsføre direkte til forhandlere og detaljister. Rob startet karrieren sin hos britiske myndigheter som teknologidirektør etter å ha oppnådd en grad i elektro- og elektronikk.

Keisuke Fujii

Konserndirektør for Business Operations, Epson Europe B.V.

Keisuke Fujii er ansvarlig for forretningsvirksomhet i hele EMEAR-området. Innenfor dette ansvarsområdet overvåker Fujii all forretningsanalyse og -planlegging så vel som driftsfunksjoner, inkludert finans, HR, leveringskjede og IT, i hele EMEAR.

Etter å ha vært med Epson i 11 år, flyttet Fujii over til Epson Europe B.V. i 2019. Før dette hadde han en rekke stillinger i Seiko Epson Corporation og i de siste fire av disse årene var han ansvarlig for å støtte Epson-gruppens selskaper rundt om i verden og rapporterte til den globale toppledelsen.

Fujii er gift og har to sønner.

Karl Angove

Konserndirektør for forbrukersegmentet i Epson Europe B.V.

Karl ble med i Epson i 2018 som administrerende direktør for forbrukersalg i Vest-Europa før han gikk inn i sin nåværende rolle som konserndirektør i mai 2019.

Før han begynte i Epson hadde Karl en rekke lederstillinger innen detaljhandel hos Dixons Carphone og Metro AG i Storbritannia, Frankrike, Tsjekkia og Tyskland, og han begynte karrièren sin i Currys-butikker i Storbritannia.

Karl har en BSc i regnskap og finans fra University of Wales. Han er gift og liker å reise.

Neil Colquhoun

Konserndirektør for CISMEA, Epson Europe B.V.

Neil Colquhoun er konserndirektør for Epsons CISMEA-region. Han holdt tidligere rollen som konserndirektør for Epsons profesjonelle display-produkter i EMEAR-regionen.

Neil startet hos Epson i 2012 som salgsdirektør i Storbritannia før han gikk videre til en rolle som dekte Europa, først som forretningsdirektør for visuelle instrumenter, og deretter som direktør for profesjonelle skjermer.

Før han startet hos Epson hadde Neil en rekke ledende salgs- og markedsføringsstillinger hos Panasonic Europe, Pioneer, Mars UK og Coca-Cola. Neil har en BSc (Hons)-grad i Manufacturing Management fra University of Sunderland og en etterutdanningsgrad i internasjonal økonomi fra University of California, Irvine.

Neil bor i Dubai og i fritiden liker han å drive med fotball, hot yoga og dykking.

Duncan Ferguson

Konserndirektør for Commercial and Industrial, Epson Europe B.V.

Duncan Ferguson er konserndirektør for kommersielle og industrielle virksomheter for Epson i Europa.

Han ble ansatt hos Epson som leder for profesjonell grafikk for Europa i 2003, og han etablerte raskt Epsons UltraChrome-blekk som det ledende, profesjonelle grafikkblekksettet for både uavhengige fagfolk og produksjonsorientert kommersiell trykking.

Duncan har hatt en rekke verv i toppledelsen hos Epson, og dekket blant annet profesjonelle utskrifter, etiketter, skilt, tekstiler og mer nylig, robotikk.

Duncan startet karrieren hos Shell Chemicals i kundeservice og teknisk salg, og gikk senere videre til Kodak, der han var ansvarlig for salg og tjenester innenfor helsevesenet og digital bildeteknologi i Storbritannia og Europa.

Duncan har en grad i kjemi fra University of Durham. Han er gift, har to barn og er en ivrig cricket-spiller.

Massimo Pizzocri

Konserndirektør for Sentral- og Øst-Europa (CEE) og profesjonelle display-produkter og administrerende direktør i Epson i Italia

Massimo startet karrieren i selskapet hos Epson i Italia i 1999 og ble Marketing Director for Italia og deretter leder for strategisk markedsføring for hele EMEA-området.

I 2006 ble han utnevnt til administrerende direktør for Epson Italia, og han ble senere utnevnt til konserndirektør for Consumer Sales, Epson Europe B.V, ansvarlig for salg av alle forbrukerprodukter i EMEA-regionen samt kanalene for distribusjon, detaljhandel og netthandel. Han har siden blitt utnevnt til konserndirektør for Sentral- og Øst-Europa og konserndirektør for Epsons profesjonelle display-produkter i EMEAR-regionen.

Før Massimo begynte hos Epson, startet han karrieren sin hos DuPont, hvor han jobbet med grafikk.

Massimo har bodd i Italia, Tyskland og Storbritannia. På fritiden er han glad i både fjellturer og lesing, og han er aktiv frivillig for Røde Kors.

Epson Europe: Vår historie

Epson har alltid befunnet seg i forkant av utviklingen. Bokstavelig talt. Grunnlagt i 1942 som en liten fabrikk, Daiwa Kogyo Ltd. (senere Seiko). Selskapet lanserte EP-101 i 1968. Det var verdens første kompakte, lette digitale skriver som fikk navnet Epson – sønn av EP.

LES MER

Epsons historie

Epsons reise er blitt drevet av nyskapninger, et ønske om å innovere og et behov for å sprenge grenser. Det har vi faktisk gjort de siste 50 årene ... og vi vil fortsette å gjøre det i fremtiden. Det ikke bare ambisjonen vår, det er selskapets misjon.

LES MER